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20182 Ergebnisse
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In Cina contro i boxer: marinai e bersaglieri in Cina 1900-1901
In: Uomini e armi 58
Feldpostbriefe aus China: Wahrnehmungs- und Deutungsmuster deutscher Soldaten zur Zeit des Boxeraufstandes 1900/1901
In: Studien zur Kolonialgeschichte Bd. 2
LIST OF DONATIONS, 1900–1901
In: Journal of the Royal African Society, Band 2, Heft VII, S. 344-347
ISSN: 1468-2621
LIST OF DONATIONS, 1900–1901
In: Journal of the Royal African Society, Band 2, Heft VI, S. 230-232
ISSN: 1468-2621
LIST OF DONATIONS, 1900—1901
In: Journal of the Royal African Society, Band 2, Heft V, S. 116-118
ISSN: 1468-2621
LIST OF DONATIONS, 1900–1901
In: Journal of the Royal African Society, Band 1, Heft IV, S. 483-486
ISSN: 1468-2621
La Société prussienne en 1900–1901
In: Bulletin international des sociétés de la Croix-Rouge, Band 33, Heft 129, S. 44-49
L'année sociale de la Société prussienne de la Croix-Rouge se termine au 1er juin. A cette date, le Comité central comptait cette année 44 membres qui foǹt partie en même temps du Comité central allemand. Son bureau est composé de la manière suivante:M M. le baron von dem Knesebeck, président.le général von Spitz, vice-président.le Dr Koch, vice-président.Lademann, 1ersecrétaire.Magnus, 2mesecrétaire.Havenstein, trésorier.von der Heydt, vice-trésorier.Dr Lieber, secrétaire général.
Kolonialkrieg in China: die Niederschlagung der Boxerbewegung 1900 - 1901
In: Schlaglichter der Kolonialgeschichte Bd. 6
In 26 Beiträgen beleuchten China-Experten die Entwicklung und Bedeutung der Boxer-Bewegung. Diese konnte bis zu einer halben Million Bauern mobilisieren, wurde aber letztlich durch eine militärische Strafaktion der westlichen Kolonialmächte, bei der Tausende ums Leben kamen, niedergeschlagen.
The Electrification of Tramways in Ostrava in 1900–1901
In: Acta polytechnica: journal of advanced engineering, Band 52, Heft 5
ISSN: 1805-2363
This paper focuses on the electrification of tramways in Ostrava in 1900-1901. As the administrative, economic and cultural centre of an evolving industrial agglomeration, Ostrava had specific transportation requirements. Tram electrification was in response to these requirements. Two private companies, Brünner Lokaleisenbahngesellschaft and Ganz & Comp., (Mährisch-Ostrauer Elektrizitäts-Aktien-Gesellschaft) negotiated an agreement. The first part of this paper deals with technical aspects of electrification the change-over from steam power to electric power, while the second section analysesthe dealings between these private companies, subsequent municipalization and the involvement of the municipal self-government of Moravská Ostrava.